2011. február 2., szerda

Tűzoltó leszek...


Kómi egy éve tudja már, hogy majd Farsangkor az oviban tűzoltó lesz, s erre küldetése teljes tudatában készül. Itthon is sokszor beöltözik játékból tűzoltónak, így a jelmez nagy része már régóta megvan, kalapja/sisakja viszont eddig nem volt, vagy egy tésztaszűrőt, vagy egy pléhvödröt használt erre a célra. Abban azonban mégsem mehet az ovis farsangra! Elkezdtem hát tűzoltó sisakot keresni, de holmi gagyit nem akartam venni, ami jól nézett ki, azt meg horribilis összegekért vesztegették. Teltek múltak a hetek és csak nem találtam sehol megfelelőt. Közben kigondoltam, hogy varrok neki egyet viaszos vászonból. Érlelgettem a gondolatot egy-két napig, majd felkerekedtünk a minap Boldussal és bevásároltunk a Bartában egy jó adag sárga viaszos vásznat, (akinek kell szóljon, mert maradt egy csomó :). Még aznap este kiszabtam, másnap délelőtt megvarrtam félig, és már minden alapanyag össze volt készítve, amikor anyukám telefonált, hogy talált egy remekbe szabott tűzoltó sisakot egy turiban 690 Ft-árt, megveheti-e. Most én legyek az az önző anya, aki megfosztja gyermekét a hiper-szuper tűzoltó sisaktól holmi sk darab iránt érzett irreális féltékenységből? Nem dehogy, természetesen megvetettem a sisakot, titkon (tudom, idiótaság) bízván abban, hogy gagyi, de bizony nem az. Elképesztően zseniális! Állítható a mérete, áll alatt kapcsolható, ezüst tűzoltó emblémával ellátva, kemény klassz műanyagból, a feje tetején egy piros lámpa, mely ha megnyomjuk villog és hozzá diszkrét hangon szirénázik.
Aznap este csak nézegettem a félbemaradt remekművemet, lelkemben pityeregve, ma azonban rászántam magam és készre alkottam, mert eszembe jutott, hogy mondták az óvónők, hogy az sem baj, ha olyan a jelmez, amit ott tudunk utána hagyni az oviban a gyerekeknek a későbbiekre játszani. Ha épp tűzoltónak van kedve beöltözni valakinek, akkor megtehesse.

Farsangkor meg majd felveszem én és én leszek a tűzoltó parancsnok, ez úgyis olyan parancsnoki kalapnak néz ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése